Pentru cei ce nu stiu, “101” inseamna un nivel introductiv de invatare.
Si daca tot ati ajuns sa cititi despre ERP, haideti sa vedem ce inseamna toate aceste acronime care se se pot regasi in acest sistem informatic.
ERP = Enterprise resource planning (Planificarea Resurselor Intreprinderii)
– un sistem integrat de aplicatii software, cu ajutorul carora se realizeaza managementul proceselor functionale într-o companie.
WMS = Warehouse management system (Sistem de Management al Depozitului)
– componenta prin care se asigura controlul miscarii si pastrarii marfurilor într-un depozit si prin care se proceseaza tranzactiile aferente expedierii, receptionarii, depozitarii si colectarii produselor.
MRP = Material Resource Planning (Planificarea Resurselor Materiale)
– ia în considerare vanzarile curente si cele previzionate. Sistemul descopera materialele care au stocuri insuficiente pentru a acoperi necesarul si propune reaprovizionarea.
MRP II = Manufacturing Resource Planning (Planificarea Resurselor de Fabricatie)
– trecerea de la un simplu sistem de management al stocurilor, la un sistem de management a productiei, care încorporeaza în interiorul sau un MRP clasic.
APS = Advanced Planning System (Sistem Avansat de Planificare)
– este o alta varianta a sistemului MRP II, care include, în plus, functionalitati/abilitati de optimizare a programului de fabricatie in functie de anumite conditii.
CPM = Corporate Performance Management (Managementul Performantei Corporatiei)
– poti sa iei cele mai bune decizii pentru afacerea ta: analizezi indicatori, stabilesti si controlezi bugete, testezi scenarii de business, urmaresti evolutia financiara a companiei si nu numai.
SCM = Supply Chain Management (Managementul Lantului de Aprovizionare)
– reprezinta planificarea si managementul tuturor activitatilor implicate in stabilirea surselor si achizitia produselor, conversia acestora si managementul activitatilor logistice.
CRM = Customer Relationship Management (Managementul Relatiei cu Clientul)
– pune in practica strategia principala de afaceri cu scopul de a optimiza valorea clientilor. vizeaza mai multe departamente si procese printre care mentionam: marketing, vanzari, suport tehnic clienti, analiza de piata.
HCM = Human Capital Management (Managementul capitalului uman)
– combină un numar de sisteme si procese pentru a asigura gestionarea usoara a angajatilor si a datelor companiei, a salarizarii si a evaluarii performantei angajatilor.
SFA = Sales Force Automation (Automatizarea vanzarilor)
– aduce eficienta in cadrul activitatilor de vanzari, deci de a automatiza intreg procesul de vanzari in special in cadrul companiilor de distributie.
EPM = Enterprise Project Management (Managementul proiectelor)
– organizeaza resursele întreprinderii într-o relatie directa cu viziunea conducerii si cu misiunea, strategia, obiectivele si obiectivele care avanseaza organizatia.
BI = Business intelligence (Inteligenta Afacerii)
– constituie un process care deserveste si sprijina procesul de management al unei afaceri, prin identificare, extragere și analizare a datelor disponibile într-o companie, sisteme al căror scop este de a oferi un suport real pentru luarea de decizii de business.
TMS = Transport Management System (Sistemul de management al transportului)
– este un subset al managementului lantului de aprovizionare în ceea ce priveste operatiunile de transport si poate face parte dintr-un sistem de planificare a resurselor întreprinderii.
PIM = Product Information Management (Managementul Informatiilor despre Produse)
– ofera o solutie pentru stocarea informatiilor detaliate despre produse, inclusiv despre activele digitale precum imaginile si materialele media si descrierile produselor care vor fi vazute de clienti.
Si acum ca v-ati facut o idee despre acronimele folosite in ERP, propunem si noi unul:
eERP = easy ERP (adica un sistem ERP prietenos cu utilizatorul, foarte usor de folosit, cu configurari transparente si interfata simpla si aerisita).
Acest acronim ne-am propus sa defineasca Qubicor 5.